Det har endnu ikke været muligt for mig at finde troværdige tests af danske casinoer. Der findes masser af affiliatesider, hvor troværdigheden ikke er helt i top, da siderne tjener penge på at sende dig til disse online casinoer. Derfor vil jeg gå undercover og teste det danske spillemarked.
I løbet af efteråret 2020 og foråret 2021 vil jeg oprette mig hos samtlige casinoer med dansk licens. Du kan selv følge med på listen over casinoer med dansk licens her, da jeg på siden her hver måned udgiver en liste over de selskaber og tilhørende webadresser, som har tilladelse til at udbyde online kasinospil i Danmark.
Hos hver af disse casinoer vil jeg teste:
- Tilmelding
- KYC og andre lovkrav
- Bonus
- Indbetaling
- Udbetaling
- Support
- Websiden
- Mobil
For nogle casinoer vil det være svært for at tjekke det hele. Det er typisk sider som Unibet, Bet365, 888 og andre casinoer, som også har sportsbook. Det skyldes naturligvis at jeg allerede har en konto der, og dermed kan jeg eksempelvis hverken tilmelde mig, få startbonus eller teste tilmelding af kreditkort mv. Hvis jeg finder tiden, så vil jeg få en kammerat til at tilmelde sig disse steder, mens jeg overvåger processen.
Jeg er selv spændt på, hvad der kommer ud af testen, da jeg noterer mig at mange af casinoerne er ejet af det samme selskab.
Da jeg skal oprette mig mange steder, så har jeg sat det krav, at der skal tilbydes en form for startbonus for at jeg tester siden. Denne bonus vil jeg så gennemspille præcist i forhold til reglerne hos det pågældende casino. Derudover gider jeg af princip ikke casinoer, som sætter en maks grænse for beløb man kan vinde, når man modtager en bonus baseret på et indskud. Det er fint nok for mig, at en casinooperatør gør dette på eksempelvis en bonus, som de giver gratis væk, eksempelvis freespins ved oprettelse af konto, hvilket mange tilbyder. Men, hvis jeg som kunde indsætter penge, så er det en anden historie – særligt hvis det så kombineres med at man skal spille højrisikospil, såsom spillemaskiner for at gennemspille bonus. Dette problem vil jeg skrive en selvstændig artikel om i løbet af 2021, da jeg principielt mener, at det er ulovligt.
Supporten forventer jeg at komme i kontakt med i første omgang de steder, hvor der er problemer med oprettelse, verificering, indbetaling, udbetaling med videre. Anmeldelserne af supporten kommer således ikke alene til at basere sig på udbud af kontaktmuligheder, men derimod i større grad responstid, sprog samt og kvaliteten af deres svar i forhold til det problem, som jeg beskriver til dem.